fbpx

Przed Tobą kolejny odcinek mojego podcastu. Poprzednie, które opublikowałem łącznie, cieszyły się zaskakująco dużą popularnością. Zawsze dość krytycznie podchodzę do swojej pracy. Ciężko jest mi siebie słuchać i oglądać 🙂 Zawsze mam wrażenie, że coś mogłem zrobić lepiej. Ten perfekcjonizm trochę męczy, ale nie powstrzymuje mnie przed działaniem.

>> Pobierz odcinek | Zobacz wszystkie odcinki
>> Odsłuchaj na: Apple Podcast | Spotify | Google Podcast | YouTube

Mimo wszystko z wielu stron dostałem bardzo pozytywne opinie. Tym bardziej, jak spojrzałem na statystyki iTunes. W pierwszych dniach po publikacji, moje nagrania były w trójce najchętniej słuchanych podcastów w Polsce! Jeszcze tydzień później byłem na 10 pozycji. Ta oczywiście się waha, ale wiedząc, że indeksowanych jest 200 podcastów, ten wynik zrobił na mnie wrażenie.

To wszystko sprawiło, że autentycznie zapaliłem się do nagrywania 🙂 Nowych odcinków powstało by pewnie kilka… gdyby nie ograniczenia, których nie przeskoczę. Brak czasu. Mimo wszystko wierzę, że utrzymam systematyczność publikowania przynajmniej 2 odcinków w miesiącu.

Życzę Ci przyjemnego słuchania 🙂

Jak i gdzie słuchać podcastu?

>> Pobierz odcinek na dysk

>> Odsłuchaj na:

W tym odcinku usłyszysz:

  • Jakie są wady i zalety ochrony nazwy firmy (czyli znaku słownego).
  • Jakie są wady i zalety ochrony logo firmy (czyli znaku słowno-graficznego).
  • W jaki sposób znak słowny chroni przed „szantażem domenowym”.
  • Dlaczego robiąc rebranding logo, lepiej mieć zastrzeżony znak słowny.
  • Dlaczego pomimo zastrzeżenia logo możemy nie mieć monopolu na nazwę.
  • Kiedy rejestracja logo zabezpiecza również firmową nazwę.
  • Czym się kierować wybierając zasięg terytorialny ochrony.

Artykuły, które uzupełniają wiedzę z podcastu

Zostaw mi komentarz

Jeżeli po przesłuchaniu podcastu nasunęły Ci się jakieś pytania, podziel się nimi w komentarzu. Chętnie na nie odpowiem. Napisz mi również, jeżeli chciałbyś, abym jakimś tematem zajął się w kolejnych odcinkach.

Pomóż mi w promocji mojego podcastu

Jeżeli uważasz, że dzielę się wartościową wiedzą, pomóż mi dotrzeć z podcastem do większego grona ludzi. Możesz link do niego podesłać swoim znajomym lub wrzucić na Facebooka. Będę wdzięczny, jeżeli zostawisz ocenę lub recenzję w iTunes.

Oceń podcast „Prawna Ochrona Marki” <-

Dzięki temu mój podcast będzie w rankingach iTunes i słuchacze łatwiej na niego trafią.

Transkrypt podcastu

Kliknij tutaj, aby pobrać spisaną treść podcastu w formacie PDF.

Już teraz zachęcam Cię do odsłuchania moich kolejnych odcinków.

<< Poprzedni odcinek   Następny odcinek >>

Zobacz również:

Oceń ten artykuł
5/5 według czytelników bloga

Chcesz 1000 EUR dofinansowania na ochronę marki?

Skontaktuj się ze mną:

Jako rzecznik patentowy, specjalizuję się w rejestrowaniu znaków towarowych. Pomogę Ci uzyskać unijne dofinansowanie na ten cel.

zastrzezenie-nazwy-firmy-kancelaria-lech-q
ebook-o-ochronie-marki

Podobał Ci się ten artykuł?

Pobierz darmowy eBook o ochronie marki
  • zawiera kluczowe informacje o ochronie marki
  • otrzymał wyróżnienie od Urzędu Patentowego
  • napisany jest prostym i zrozumiałym językiem
  • opisuje najczęstsze błędy przedsiębiorców
  • zawiera proste rady jak chronić swoją markę
  • pobrało go już ponad 1800 osób!

Zobacz również

Włącz się do dyskusji

Tak, nawet w podcaście wspominam, że transkrypt będzie. Mam nawet już wszystko spisane, ale potrzebuję chwili aby w ładnego graficznego PDFa to wrzucić.
Proszę być cierpliwym za kilka dni podcasty będą miały transkrypcję.
Pozdrawiam

Panie Piotrze, we fragmencie, o którym Pan pisze, podsumowuję efekty rozpoczęcia mojej przygody z podcastingiem. Mówię, że byłem mile zaskoczony ilością pobrań i pozytywnymi reakcjami słuchaczy. Dlaczego uważa Pan, że mówienie o tym to samochwalenie się?

Dzień dobry,

Bardzo dobry artykuł, porusza zupełnie pomijany aspekt. Interesuje mnie bardzo następująca kwestia. Czy jeżeli w EUIPO jest zarejestrowany znak słowny czy nawet słowno-graficzny odnoszący się np. do branży medycznej to będzie można zarejestrować znak słowno-graficzny z taką samą nazwą ale w zupełnie innej gałęzi np. wytwórstwie mebli? Jak w ogóle branża wpływa na zdolność i siłę takiej rejestracji. Czy EUIPO może odmówić rejestracji takiej samej nazwy ale w kompletnie różnej dziedzinie? Przecież trudno dziś o oryginalność. nawet w oparciu o nazwy abstrakcyjne…

Panie Andrzeju.
Wielu przedsiębiorców może zarejestrować znaki towarowe o identycznej nazwie. Wszystko będzie zgodne z prawem pod warunkiem, że każdy z tych znaków będzie przeznaczony do oznaczania niepodobnych towarów i usług. Osoba chcąca kupić ciągnik rolniczy za 200 tys. zł pod nazwą FENIX nie pomyli się i nie kupi jogurtu o nazwie FENIX.
Pozdrawiam

Napisz do mnie mikolaj@kancelarialech.pl Zadzwoń +48 575 999 410