fbpx
Blog nagrodzony przez
Urząd Patentowy RP
Urząd Patentowy RP

Wszystkie artykuły

Czy można zastrzec nazwę bloga, podcastu, kanału na YouTube i fanpage na Facebook-u?

Popularny blog ma ogromny potencjał ekonomiczny. To wszystko rezultat tysięcy godzin pracy jego autora. Kiedy Kamil Stoch zdobył dwa złote medale w Sochi, gazety rozpisywały się ile zarobił w weekend. Tylko, że nikt nie wspomniał, że to efekt 20 lat treningów. Skoro więc na blogu można zarabiać, to jego marka staje się cenna. Pytanie więc czy można zastrzec nazwę bloga i co to w ogóle daje?

Co to jest wzór użytkowy? Czy to dobra alternatywa dla patentu na wynalazek?

Jeżeli chcesz chronić swoje rozwiązanie w Urzędzie Patentowym, to masz do dyspozycji kilka narzędzi prawnych. Pierwszym jest patent na wynalazek. Tylko czy to, co stworzyłeś jest, cytując pewien sąd, „błyskiem twórczego geniuszu”? Dużo łatwiej zastrzec wzór przemysłowy. Problem w tym, że tak zabezpieczysz jedynie wygląd swojego produktu. Kompromis zapewnia dopiero wzór użytkowy, który jest czymś pomiędzy tymi dwoma formami ochrony.

Ile trwa rejestracja znaku towarowego w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie?

Jeżeli myślisz o zastrzeżeniu nazwy i logo firmy to najpewniej masz dwa pytania. Ile to kosztuje oraz ile trwa rejestracja znaku towarowego. Na pierwszy pytanie już na blogu odpowiadałem dlatego dziś skupię się na tych terminach. A zależą one od tego czy procedura przebiegnie bez komplikacji, czy wręcz przeciwnie – będziesz musiał rękoma i nogami walczyć o prawa do marki w sądzie.

Hostile takeover of trademark business name of Chinese companies.

Large quantities of goods are currently imported from China into Europe. It is enough to mention that in 2016 only imports to Poland reached as much as 24 billion dollars. The Middle Kingdom wins the price. Only if the same product is bought by several or a dozen companies, then all this competitive advantage disappears. In order to maintain it, some companies hostile takeover of trademark business name of Chinese producers. They use patent offices for this.

Czy marką może być smak, zapach lub gest? Poznaj niekonwencjonalne znaki towarowe.

Jeżeli do tej pory kojarzyłeś znak towarowy z firmową nazwą i logo to zaraz namieszam Ci w głowie. Takim znakiem może być wszystko, co pozwala odróżnić towar lub usługę na rynku. I pojawia się teraz dylemat czy rejestrować niekonwencjonalne znaki towarowe? Czy zapach Chanel N°5 lub prosty gest ręką pozwala na wskazanie źródła pochodzenia towaru? Poznaj fascynujące historie niekonwencjonalnych znaków towarowych, które udało się zastrzec.

Napisz do mnie mikolaj@kancelarialech.pl Zadzwoń +48 796 694 315