fbpx
Blog nagrodzony przez
Urząd Patentowy RP
Urząd Patentowy RP

Potrzebujesz indywidualnej pomocy prawnej?

Skontaktuj się ze mną:

Jako rzecznik patentowy, specjalizuję się w rejestrowaniu znaków towarowych dla przedsiębiorców.

zastrzezenie-nazwy-firmy-kancelaria-lech-q
ebook

Podobał Ci się ten artykuł?

Pobierz darmowy eBook o ochronie marki
  • zawiera kluczowe informacje o ochronie marki
  • otrzymał wyróżnienie od Urzędu Patentowego
  • napisany jest prostym i zrozumiałym językiem
  • opisuje najczęstsze błędy przedsiębiorców
  • zawiera proste rady jak chronić swoją markę
  • pobrało go już ponad 1800 osób!

Tworzę także

Włącz się do dyskusji

Ja strasznie lubię slogany piwa Żubr i powinni je sobie zatrzegać, natomiast ciekawe, czy chroniąc marke w Polsce chronimy ją w UE? Czy jest ten sam urząd patentowy od razu w UE i nie musimy wszędzie pisać pism?

Dzień dobry

Ja również wolę reklamy humorystyczne i niesztampowe. Choć szczerze mówiąc mało telewizji oglądam. Jestem raczej zwierzęciem internetowym 🙂

A co do Pana pytania. Jeżeli slogan reklamowy Żubra jest zarejestrowany w polskim Urzędzie Patentowym, to jego ochrona ogranicza się tylko do terytorium naszego kraju. Jeżeli chcieli by ochronę mieć na całą Unię Europejską to tutaj należy zgłosić się do OHIM (Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego).

Pytanie czy sformułowanie „Dobrze posiedzieć przy Żubrze” jest sens chronić np. w Portugalii będącej częścią UE. W ogóle to chciałbym usłyszeć jak taki Portugalczyk mówi to hasło reklamowe. Coś czuję, że byłoby to dla niego wyzwanie 🙂

Pozdrawiam

Nietypowe reklamy są znacznie bardziej zapamiętywane 😉 Wszystkie przerywniki „z humorem” pozostają na długo w naszej pamięci i kojarzą się nam z danym produktem.

PS. Świetny artykuł.

Zgadzam się ze słowami poprzednika, reklamy z pomysłem są dźwignią sukcesu marki i zadowolenia klienta. Niektóre reklamy nie są warte obejrzenia, a niektóre wywołują na naszych twarzach uśmiech 😉

Dla mnie świetne slogany ma Coca-Cola. Nie jest łatwo stworzyć idealny slogan. Musi być łatwy do zapamiętania, konkretny i zrozumiały dla odbiorcy oraz wpadać w ucho.

Coca Cola jest medialna no i jej kampanie są maksymalnie dopracowane. Fantazji nie brakuje jednak naszym rodzimym przedsiębiorcom. Niektóre slogany są genialne i zaskakujące. Niestety czytam o nich tylko w bazach Urzędu Patentowego bo jakoś na rynku się nie przebiły.
Pozdrawiam

Witam
intryguje mnie pewne zagadnienie jeżeli firma zastrzegła hasło reklamowe w Polsce np (Leczyć po ludzku ) wyżej przytoczone przez Pana. To czy inna firma może użyć ten znak towarowy również w Polsce ale w innym języku np angielskim czy to jest zabronione?
Pozdrawiam

Dzień dobry Pani Mario.
Po pierwsze nie każde użycie znaku towarowego od razu stanowi naruszenie prawa. Tłumaczę to w artykule pt.: 5 błędnych przekonań o znakach towarowych. W skrócie znaki towarowe zawsze przeznaczone są do oznaczania określonych towarów i usług. Jeżeli użyje Pani identycznego fonetycznie znaku do oznaczania towarów i usług niepodobnych to wszystko będzie legalne (pomijam kwestię znaków renomowanych).

Jeżeli chce Pani użyć tego określenia, ale w tłumaczeniu na inny język, to pytanie czy jest to język angielski (Polacy w większości go znają) czy np. hebrajski lub portugalski (zna go mały promil naszych obywateli). Tłumaczenie na egzotyczny język raczej nie spowoduje konfuzji u klientów bo nie skojarzą znaku z tym zarejestrowanym. Wszystko zależy jednak od konkretnego przypadku.

Pozdrawiam

Dziękuję Panie Kamilu za odpowiedz
Rozumiem, że zastrzegając dany slogan reklamowy jako znak towarowy w danych klasach nicejskich to inny podmiot nie może użyć tego sloganu w języku angielskim w tych samych klasach.

Pozdrawiam

Witam, zastanawia mnie jaki jest koszt zastrzezenia takiego hasła. Widzę, ze w komentarzach jest dyskusja caly czas, mimo ze artykul ma juz pare lat dlatego licze na odpowiedz

Dzień dobry Panie Szymonie.

Wszystko opisałem szczegółowo w artykule: Koszt rejestracji znaku towarowego.

Ewentualnie tłumaczę to również w poniższym nagraniu:

Jak napisałem w artykule slogan reklamowy zastrzega się rejestrując go w Urzędzie Patentowym. Opłaty urzędowe uzależnione są od terytorium ochrony (Polska, Unia Europejska lub wybrane kraje świata) oraz ilości wskazanych w zgłoszeniu klas towarowych lub usługowych.

Pozdrawiam

Napisz do mnie mikolaj@kancelarialech.pl Zadzwoń +48 796 694 315