fbpx
Blog nagrodzony przez
Urząd Patentowy RP
Urząd Patentowy RP

Potrzebujesz indywidualnej pomocy prawnej?

Skontaktuj się ze mną:

Jako rzecznik patentowy, specjalizuję się w rejestrowaniu znaków towarowych dla przedsiębiorców.

zastrzezenie-nazwy-firmy-kancelaria-lech-q
ebook-o-ochronie-marki

Podobał Ci się ten artykuł?

Pobierz darmowy eBook o ochronie marki
  • zawiera kluczowe informacje o ochronie marki
  • otrzymał wyróżnienie od Urzędu Patentowego
  • napisany jest prostym i zrozumiałym językiem
  • opisuje najczęstsze błędy przedsiębiorców
  • zawiera proste rady jak chronić swoją markę
  • pobrało go już ponad 1800 osób!

Tworzę także

Włącz się do dyskusji

Super. Wreszcie ktoś potrafił to w jasny i zrozumiały sposób wyjaśnić. Dziękuję 🙂
PS. Jestem zaskoczony, że za renomowaną markę może być uznana firma dużo mniejsza niż światowi giganci.
Pozdrawiam

Ponoć jasno daną kwestię jest w stanie wyjaśnić tylko ktoś kto to rozumie. Strasznie się cieszę, że mi się to udało 🙂
Tą renomę formalnie udowadnia się w trakcie procesu sądowego tak więc kto wie czy nie pojawią się jakieś ciekawe sprawy w przyszłości. Np. w zakresie renomy marki teleskopów. Krąg odbiorców zakładam będzie wąziutki 🙂

Kolejny świetny artykuł. Ja swój znak towarowy mam już zarejestrowany. Mam jednak jedno pytanie. Mianowicie jak określa się badaną grupę odbiorców? Czy jest to prawnie uregulowane i czy jest to warunek konieczny do uzyskania renomy znaku towarowego?

pozdrawiam serdecznie 🙂

Przy udowadnianiu renomy jest to warunek konieczny. Tym odbiorcą jest osoba, która jest lub może być zainteresowana skorzystaniem z usługi lub nabyciem towaru. Jest to oczywiście kwestia dyskusyjna, ale mniej więcej każdy jest sobie w stanie wyobrazić, że nabywcą samochodów nie jest dziecko ani 90 letni staruszek. Tak jak już pisałem w odpowiedzi dla Michała, wszystko rozstrzyga się w sądzie.

Witam, swietny artykul, wlasnie szukalam w internecie tego typu informacji! Panie Mikolaju a co na przyklad z takim przypadkiem. Logo w nieznacznym stopniu nawiazuje do Bramy Brandenburskiej. Jako ze firma pochodzi z berlina, nie jest to wprowadzanie klienta w blad. Logo kojarzy sie jednym z Brama innym nie. to dwa filary z prawej, dwa z lewej posrodku litera A ze skrzydlami. Juz sama niewiem co o tym myslec. Bede wdzieczna za pomoc. Pozdrawiam

Dzień dobry Pani Joanno. Dziękuję za ciepłe słowa w stosunku do mojej twórczości :0 Odpowiadając na Pani pytanie to o ile autor Bramy Brandenbyrskiej nie żyje od ponad 70 lat to prawa autorskie to tego obiektu architektonicznego już nie obowiązują. Z drugiej strony ostrożnie wykorzystywałabym takki obiekt w znaku towarowym bo niekiedy wykorzystanie rzeźb czy obrazów będących w domenie publicznej w zgłoszonym do rejestracji znaku towarowym jest uznawane za naruszające dobre obyczaje. Obejściem prawa jest więc właśnie luźna inspiracja a nie inkorporowanie w logo cech jednoznacznie kojarzących się z takim obiektem.

Napisz do mnie mikolaj@kancelarialech.pl Zadzwoń +48 534 854 936