Nazywam się Mikołaj Lech i jestem rzecznikiem patentowym. Dzięki pracy w rodzinnej kancelarii patentowej wiem jak skutecznie ochronić marki firm.
Z przyjemnością zajmę się dla Ciebie:
✓ sprawdzeniem czy Twoją nazwę i logo da się zastrzec,
✓ wszystkimi formalnościami przed Urzędem Patentowym,
✓ uzyskaniem 1000 EUR unijnego dofinansowania.
Mogę zająć się dla Ciebie formalnościami. Napisz do mnie.
"Kancelaria Patentowa LECH zarejestrowała mi znak towarowy. Zostałem jej stałym klientem bo korzystam też na bieżąco z usługi monitorowania. Zdecydowanie polecam. To są ludzie, którzy na prawdę znają się na swojej robocie i wykonują ją bez zarzutu."
Marek Jankowski, Mała Wielka Firma
Mikołaju mój mecenasie, serdecznie, serdecznie ci dziękuję za to co zrobiłeś dla mnie jeżeli chodzi o zabezpieczenie nazwy ZEN JASKINIOWCA®. Dziękuję ci za profesjonalizm, za to, że pozwoliłeś mi skoncentrować się na tym w czym ja jestem najlepszy a ja z kolei mogłem oddać to w twoje ręce tym bardziej, że byłeś człowiekiem, który był mi polecany przez wiele osób.
Rafał Mazur, ZEN JASKINIOWCA
Mikołaj rejestrował dla mnie znak towarowy. Byłem pod wrażeniem sprawności obsługi, sposobu komunikacji z klientem i bezbłędnego poprowadzenia mnie za rękę przez cały proces. Niewątpliwym atutem Mikołaja jest ścisła specjalizacja i realne, praktyczne doświadczenie w ramach tej specjalizacji. To wszystko przekłada się na perfekcyjnie realizowaną usługę.
Wojciech Wawrzak, radca prawny
Mikołaj niejednokrotnie uchronił mnie przed podjęciem niekorzystnej decyzji, dzięki czemu zaoszczędziłem mnóstwo czasu, pieniędzy i nerwów. Dodatkowo pomagał mi i mojemu ówczesnemu wspólnikowi w sądzie, gdy próbowano nas okraść z naszego logo. Dzięki Mikołajowi wyszliśmy z tej sytuacji zwycięsko.
Adrian Gorzycki, Przygody Przedsiębiorców
Współpracowaliśmy z Kancelarią LECH w zakresie ochrony naszego znaku PATRONITE. Zachęcił nas do tego blog. Później bardzo ważne było to, że mogliśmy współpracę realizować zdalnie, praktycznie fizycznie się nie widząc. Jesteśmy na prawdę wdzięczni za sprawne przeprowadzenie tego procesu i na pewno będziemy polecać ich usługi.
Mateusz Górski, PATRONITE
Osoby, które proszą mnie o pomoc przy rejestracji ich znaku towarowego, najczęściej pytają o dwie rzeczy: „Ile kosztuje rejestracja nazwy firmy?” oraz „Czy logo ochroni nazwę firmy?”. Na pierwsze pytanie odpowiedziałem już w artykule o kosztach rejestracji. Co do drugiego, to odpowiedź brzmi: to zależy. Od czego? Głównie od słowa zawartego w logo. Poniżej wszystko tłumaczę.
Inflacja szaleje, ale opłaty urzędowe spadły właśnie o 75%! Umożliwia to unijne dofinansowanie na zgłoszenie znaku towarowego i wzoru przemysłowego. Zeszłoroczna edycja cieszyła się gigantyczną popularnością. Firmy z Polski znalazły się na 2 miejscu w całej UE, jeżeli chodzi o ilość złożonych wniosków o przyznanie takiej dotacji. Przeczytaj co zrobić, aby zdobyć grant na 1000 EUR w 2023 roku.
Jeżeli chciałbyś chronić markę firmy, to robi się to poprzez rejestrację znaku towarowego np. w polskim Urzędzie Patentowym. Napisałem na przykład, bo wszystko zależy od tego, jakie terytorium ma objąć taka ochrona. Poniżej aktualny na 2023 r. koszt rejestracji znaku towarowego w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie. Jest i wisienka na torcie. Możesz uzyskać na to aż 1000 EUR dofinansowania!
Zastrzeżenie nazwy firmy będzie wiązać się dla Ciebie z pewną inwestycją. Taką ochronę prawną uzyskasz po rejestracji znaku towarowego. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, zleć formalności rzecznikowi patentowemu. Poniżej przeczytasz jakie są koszty zastrzeżenia nazwy firmy w Urzędzie Patentowym na 2023 rok. Aktualnie możesz uzyskać na to aż 1000 EUR dofinansowania.
Dziś pochylam się nad problemem, który często sygnalizują mi moi klienci. Zlecili grafikowi lub agencji reklamowej stworzenie firmowego logo. Pytają więc jak sprawdzić czy takie logo nie jest plagiatem? I czy ja jako prawnik mogę wydać opinię prawną, że dane logo nie narusza prawa. Odpowiedzi znajdziesz poniżej.
Od kilku klientów usłyszałem, że to Amazon zmotywował ich do rejestracji znaku towarowego. Okazuje się, że program Amazon Brand Registry daje narzędzia, które pozwalają uzyskać przewagę nad konkurencją. Postanowiłem wszystko dokładnie prześwietlić. Z tego artykułu dowiesz się kto może korzystać z tego programu, co dzięki niemu zyskasz i jak od strony formalnej do niego dołączyć.
Podjąłeś decyzję, aby zastrzec swoją markę firmy. Pierwszą rzeczą, którą będziesz musiał teraz zrobić to zdecydować się na konkretną formę. Pytanie co zapewni Ci silniejszą ochronę: znak towarowy słowno-graficzny czy słowny? Poniżej opisuję wszystkie „za” i „przeciw”. Mam też dla Ciebie dobrą wiadomość. Obecnie możesz dostać aż 1000 EUR dofinansowania na zastrzeżenie marki.
Rozpoznawalna marka to magnes na klientów, nawet jeżeli działasz tylko na skalę lokalną. Prawo zapewnia Ci pewien minimalny poziom ochrony nazwy firmy nawet bez rejestracji. Z tym, że najsilniejszą ochronę prawną uzyskasz dopiero po zarejestrowaniu znaku towarowego. Poniżej zrobiłem analizę porównawczą obu modeli ochrony – znak zarejestrowany vs. znak niezarejestrowany.
Badanie zdolności rejestrowej znaku towarowego to podstawa, jeżeli myślisz o zastrzeżeniu nazwy i logo firmy w Urzędzie Patentowym. Badanie polega na sprawdzeniu, czy Twoja marka ma w ogóle szansę na taką ochronę. Więcej! Analiza prawna nazwy pozwala określić czy wchodząc z nią na rynek nie złamiesz prawa. Jeżeli chcesz uniknąć tego typu problemów – zacznij od zbadania znaku.
Często spotykam się z pytaniami, dlaczego warto zastrzec markę firmy, skoro bez tego i tak jest chroniona przez prawo. To oczywiście prawda, ale niepełna. Chodzi o to, że poziom tej ochrony jest minimalny. Za to spory oparte o niezarejestrowane znaki towarowe są trudne i bardziej nieprzewidywalne. Poniżej, aż w 32 punktach, opisuję co zyskujesz rejestrując swój znak towarowy. Obecnie możesz ubiegać się o 1000 EUR dotacji na takie zgłoszenie!
Osoby, które zwracają się do mnie o pomoc, często pytają: „czy muszę mieć firmę, aby zastrzec znak towarowy”? To logiczne, bo taka rejestracja ma chronić nasze działania biznesowe. W dzisiejszym artykule szczegółowo odpowiadam na to pytanie. Gwarantuję, że będziesz zaskoczony na kogo taki znak można zarejestrować.
Podcast to audycja dźwiękowa, którą możesz za darmo pobrać lub posłuchać przez internet. To idealna forma "konsumowania wiedzy" dla osób, które nie mają zbyt wiele wolnego czasu. Chodzi o to, że podcastu możesz słuchać jadąc, samochodem, biegając lub sprzątając.
Często dostaję pytania typu: “Ile kosztuje opatentowanie logo?” oraz “Czy pomogę w uzyskaniu patentu na nazwę firmy?”. Wiele osób używa tego słowa w znaczeniu potocznym. Czyli jako synonim ochrony prawnej. Poniżej przeczytasz czy można opatentować markę oraz co patenty mają wspólnego ze znakami towarowymi. A okazuje się, że więcej niż Ci się wydaje. A jeżeli myślisz o ochronie logo to mam dla Ciebie rewelacyjną wiadomość. Możesz dostać aż 1000 EUR dotacji na zgłoszenie!
Nazwę oraz logo firmy zastrzega się w Urzędzie Patentowym jako znak towarowy. Być może czytałeś już o korzyściach, jakie to daje. Najważniejsze wydaje się to, że stajesz się formalnym właścicielem swojej marki. Pojawia się jednak pytanie, czy nazwę oraz logo trzeba obowiązkowo rejestrować? Czy bez takiego zgłoszenia jesteś całkowicie bezbronny? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Przedmiotem ochrony wzorów przemysłowych i znaków towarowych jest coś innego. Pierwsze mają zabezpieczyć markę (nazwę i logo). Drugie, wygląd przedmiotu, który decyduje o jego atrakcyjności w oczach klientów. Problem w tym, że w pewnych sytuacjach ta granica się zaciera, a oba monopole prawne nachodzą na siebie. Przeczytaj jak to wykorzystać na swoją korzyść.
Zauważyłem, że ludzie mają taką naturalną skłonność do tego, aby wszystko upraszczać. Przykładowo wiele osób zakłada, że kto pierwszy zarejestruje w Urzędzie Patentowym nazwę firmy, ten przejmuje do niej pełne prawa. Co więcej, panuje przekonanie, że zastrzeżenie nazwy firmy daje pewność, że nie łamie się prawa. To groźne mity, które doprowadzają do wielu sporów sądowych.
Zastrzeżenie nazwy lub logo firmy przeprowadza się w Urzędzie Patentowym. Nie wiesz jak się do tego zabrać? Zleć to zadanie rzecznikowi patentowemu. Poniżej opisuję jakie jest jego minimalne honorarium za taką usługę. Jak pokazują badania, korzystanie z jego pomocy podnosi aż o 50% szanse na skuteczną rejestrację! Może on też pozyskać dla Ciebie 1000 EUR dofinansowania na takie podanie.
Osoby, które proszą mnie o pomoc przy rejestracji ich znaku towarowego, najczęściej pytają o dwie rzeczy: „Ile kosztuje rejestracja nazwy firmy?” oraz „Czy logo ochroni nazwę firmy?”. Na pierwsze pytanie odpowiedziałem już w artykule o kosztach rejestracji. Co do drugiego, to odpowiedź brzmi: to zależy. Od czego? Głównie od słowa zawartego w logo. Poniżej wszystko tłumaczę.
Czasami tak! To dość kontrowersyjna teza, którą wzburzyłem kilku rzeczników patentowych. Napisali mi, że przecież oba te narzędzia prawne służą do zabezpieczania zupełnie czegoś innego. I tutaj pełna zgoda. Mimo wszystko nie wycofuję swoich słów. Uważam, że w pewnych sytuacjach wzór przemysłowy jest lepszy od patentu na wynalazek. I pokażę Ci to na kilku przykładach z rynku.
Na wielu stronach www znajdziesz notę „wszystkie prawa zastrzeżone”. Często obok jest znak C w kółku (Copyright ©), który oznacza prawa autorskie. Sporo osób myśli więc, że zastrzeżenie praw autorskich wymaga jakiegoś formalnego działania. Coś jak z uzyskaniem patentu na wynalazek w Urzędzie Patentowym. Poniżej rozprawiam się z tym mitem. Wskazuję też alternatywne sposoby na to jak zastrzec prawa autorskie.
Z tego artykułu dowiesz się kto może zarejestrować znak towarowy oraz czy takie prawo wyłączne może być przyznane na kilka osób jednocześnie. Poza tym przeczytasz kto jest w stanie zająć się dla Ciebie formalnościami przed Urzędem Patentowym. Pokażę Ci również kiedy takie zgłoszenie w ogóle nie ma sensu.
„Chcę zastrzec nazwę i logo”. Takie słowa słyszę od moich Klientów bardzo często. Tłumaczę im wtedy, że formalnie robi się to poprzez rejestrację znaku towarowego w wybranym Urzędzie Patentowym. Pytanie jednak czy da się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu? Czy robiąc jedno zgłoszenie możesz równocześnie zastrzec nazwę oraz logo? W tym artykule wszystko szczegółowo tłumaczę.
Przedsiębiorcy często nie doceniają wagi zastrzeżenia nazwy firmy. Szybko zmieniają zdanie, kiedy na horyzoncie pojawia się spór. Każda ze stron konfliktu kieruje wtedy swoją uwagę na Urząd Patentowy. Ponoć pierwszy ze zgłoszeniem zyskuje najwięcej. Pytanie więc, czy rejestracja znaku towarowego pozwala przejąć domenę internetową? Na 5 sporach pokażę Ci, że to nie jest takie proste.