Okazało się, że byłem symbolicznie pierwszą osobą, która subskrybowała kanał Urzędu Patentowego na tym serwisie 🙂
Nagrody w zeszłorocznej edycji rozdawane były w kategoriach takich jak:
- Plakaty;
- Krótkie filmy;
- Informacje medialne;
- Prace naukowe.
W tym miejscu chciałem podzielić się z Tobą moimi refleksami na temat całej imprezy. Cel tych wszystkich konkursów był jeden – promocja wiedzy z zakresu własności przemysłowej. Informacja o konkursach pojawiła się w różnych mediach, co spowodowało, że na prawdę wiele osób wysłało swoje prace. Później wyłoniono zwycięzców i 17 grudnia na oficjalnej uroczystości rozdano nagrody.
Wszystko odbyło się bardzo profesjonalnie, ale mam pewne zastrzeżenia.
Jeżeli dokładnie się temu przyjrzeć, to promocja wiedzy odbyła się właściwie wśród samych uczestników konkursów. Przykład pierwszy z brzegu – konkurs na plakat. Nagradzane prace wiszą na korytarzach Urzędu Patentowego. Znaleźć je można również w małym okienku na oficjalnej stronie www. Wydaje mi się, że jeżeli ktoś kieruje swoje kroki w stronę Urzędu Patentowego to na jakiekolwiek zachęty jest po prostu za późno.
W mojej ocenie plakaty powinny być za darmo wysyłane np. do Urzędów Pracy. Wiele osób jest tam zachęcanych do założenia działalności gospodarczej. I w takich miejscach budziłyby one duże zainteresowanie. Podobnie można zrobić z uczelniami czy urzędami państwowymi. Plakaty powinny wisieć tam, gdzie znajdują się potencjalnie zainteresowane tematem osoby.
Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w konkursie na prace naukowe. Co roku obserwuję szalenie ciekawe problemy opisywane np. w ramach prac magisterskich. Niestety jedyna możliwość dotarcia do ich treści to osobisty kontakt z autorem.
Jestem pewien, że nie tylko mi zależałoby na łatwiejszym dotarciu do tych materiałów. Zdaję sobie sprawę z tego, że na taką publikację powinna być zgoda autora. Taki wymóg można jednak zawrzeć już w regulaminie konkursu. Jeżeli ktoś prześle pracę słabą lub z błędami, to nie zostanie ona nagrodzona a w konsekwencji i opublikowana. Mówię o tym, gdyby kogoś przerażała wizja upublicznienia jego dzieła.
Efektywna promocja wiedzy najlepiej wypadła w przypadku konkursu na informację medialną. I nie uważam tak tylko dlatego, że jestem jego laureatem 🙂 Zauważ, że z moim nagrodzonym ebookiem „10 rzeczy, które musisz wiedzieć o ochronie marki” może się zapoznać każdy. I to bez względu na miejsce w którym się znajduje. Taka zaleta internetu. Podobnie jest z publikacjami innych nagrodzonych osób.
Mówi się, że to co zostanie wrzucone do internetu zostaje tam na zawsze. Można to rewelacyjnie wykorzystać na swoją korzyść. Mam nadzieję, że co roku w tym konkursie będzie brało udział więcej osób. Tym sposobem przydatne publikacje o własności przemysłowej zaleją internet. Efekty mogą być lepsze niż wszystkich pozostałych konkursów razem wziętych.
Na koniec tak jak obiecałem przedstawiam ci krótkie filmiki, nagrodzone przez Urząd Patentowy:
I NAGRODA
Damian Pawlikowski
„Patent na sukces”
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa
Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
II RÓWNORZĘDNA NAGRODA
Maciej Jamiołkowski
Marta Pomykaj
„Zgłaszanie się opłaca”
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
II RÓWNORZĘDNA NAGRODA
Tomasz Wierzbicki
„Biuro”
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa
Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
WYRÓŻNIENIE
Jan Grobiński
Michał Modlinger
„Żarówka”
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa
Telewizyjna i Teatralna im. L. Schillera w Łodzi
WYRÓŻNIENIE
Jerzy Dudek
Dominika Leszczyńska
Daniel Rusin
„Czosnek”
Szkoła Mistrzów Reklamy w Warszawie
WYRÓŻNIENIE
Daniel Rusin
Kacper Stępień
Michał Włodarczyk
„Mózgi”
Szkoła Mistrzów Reklamy w Warszawie
Zobacz również:
- Strefa Marek Allegro. Wszystko co musisz o niej wiedzieć
- Kradzież nazwy firmy poprzez rejestrację w Urzędzie Patentowym
- Ile trwa rejestracja znaku towarowego? Wszystko, co musisz wiedzieć
- Znak towarowy czy wzór przemysłowy? Co wybrać?
- Jakie są opłaty za zastrzeżenie znaku towarowego?
- Co daje rejestracja marki na Amazon? Korzyści o których nie wiedziałeś
- Jak fantazyjna powinna być grafika opisowego znaku towarowego?
- Badanie znaku towarowego płatne vs. darmowe
Od 3 lat UPRP nie ujawnia publicznie wizerunku nagrodzonych plakatów – w galerii internetowej są wyłącznie prace z konkursowych edycji 2003/2010.
Dziękuję za informację. Publikacja wszystkich plakatów miała miejsce w jednym z wydawnictw Urzędu Patentowego, które podsumowywało 10-cio letnią historię konkursów. Tegoroczna edycja również była zilustrowana w materiałach opisujących całe wydarzenie. Do tych źródeł dostęp ma ograniczona ilość osób a szkoda, bo niektóre plakaty były po prostu rewelacyjne.